חיזוק ביטחון עצמי

הגברת ביטחון עצמי

אחת התופעות השכיחות ביותר בתחומי הפסיכולוגיה ונפש היא ביטחון עצמי נמוך היכול להתבטא בתחומים שונים (מצבים חברתיים שונים, דימוי גוף, במקום העבודה, בתחום השכלה ועוד). בטחון עצמי הוא אחד הגורמים שעשויים להשפיע באופן הדרסטי ביותר על מהלך חיינו מגיל הילדות המוקדמת ועד לגילאים מתקדמים. הביטחון העצמי שלנו תלוי רבות בחוויות השונות שעיצבו את האישיות והנפש שלנו.

ביטחון עצמי נמוך עלול להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים שלנו, כאשר התקשורת עם בני אדם אחרים, מושפעת מהדימוי העצמי שלנו ואנו מקרינים אותו לסביבה, נוצר מעגל קסמים בו נוצרים קשיים של תקשורת עם הסביבה. אנשים עם ביטחון עצמי נמוך יכולים להגיע למצבים בהם הם נמנעים מקשרים זוגיים וסיטואציות חברתיות שונות.  לפעמים מדובר על בעיה קטנה והאדם מצליח לחיות חיים רגילים על אף הבעיה, אך לא פעם הביטחון העצמי הנמוך עלול לגרום לפגיעה של ממש וחוסר יכולת תפקוד של ממש.

למידע נוסף לחצו כאן

האם יש דרכים להעלאת ביטחון עצמי? איך מעלים ביטחון עצמי?

ריכזתי מספר טיפים שיכולים לסייע בטיפול בביטחון עצמי נמוך, אך כדאי מאוד גם להיעזר באיש מקצוע, אשר יוכל לכוון ולתת סיוע חיצוני.

איך לשפר ביטחון עצמי?

  • לא להשוות את עצמך לאחרים – לכל אדם יש את הבעיות החסרונות והיתרונות שלו, האמינו בערך של הייחודיות שלך.
  • הערך את עצמך – חשוב לזכור שאתה יחיד ומיוחד, כאשר תלמד להעריך את עצמך גם החברה שמסביבך תעריך אותך יותר.
  • התנסויות – חוסר ביטחון עלול להביא לא פעם, להימנעות מהתנסויות חדשות המגבירה את חוסר הביטחון ויוצרת מעגל קסמים. לפיכך, חשוב להתנסות בסיטואציות שעשויות להיראות מאיימות (עמידה בפני קהל, ראיון עבודה, יציאה לדייטים ועוד). צמצום דפוסי ההימנעות תעזור לבנות בצורה הדרגתית את הביטחון העצמי.
  • זיהוי דפוסים – חשוב לזהות את הדפוסים הלא יעילים, גילויים יכול לסייע בנטרולם. איך מחזקים ביטחון עצמי? יש חשיבות לאתר את הדפוסים הללו ולנסות להבין מתי ואיך הם משפיעים על ההתנהגות שלנו והביטחון העצמי.
  • הפסקת ריצוי אנשים אחרים – אל תפחד לחשוב על עצמך לפני שאתה חושב על אחרים ולשים את טובתך קודם. זה לא הופך אותך לאנוכי, כאשר, שאתה שם את טובת אנשים אחרים לפני זאת שלך, בני אדם עלולים לעתים לנצל אותך ולא להעריך אותך כמון שצריך.
  • רשימת הצלחות – גם אם כרגע קשה למנות את ההצלחות, חשוב להכין רשימה ובה תמנה את ההצלחות הקטנות והגדולות בחיים, לא פעם מתברר שיש לכם הרבה יותר הצלחות ממה שאתם חושבים… אחת הדרכים היא לנהל יומן עם ההצלחות, בו רושמים מדי יום לפחות הצלחה אחת, גדולה או קטנה, זה כלל לא משנה. המיקוד בהצלחה יעזור בהמשך לסגל אורח חשיבה חיובית ויעזור להעלות ביטחון עצמי לגבהים חדשים.
  • ביקורת עצמית – החלפת ביקורת עצמית במחשבות חיוביות, זהו תהליך לימוד בו אנו מחליפים את המחשבות השליליות בקונסטרוקטיביות, במקום להגיד "אני לא יכול" לומדים איך לעקוף את הפחדים והמעצורים.
  • לימוד – ככל שתלמדו יותר (זה לא חייב באוניברסיטה – זה יכול להיות כל קורס – אבל חשוב להתמיד), כך הערכה העצמית שלכם תגדל ותתעצם. חשוב לזכור שידע זה כוח והוא מעניק לנו אנרגיות חדשות.
  • להקיף את עצמך באנשים חיוביים – אחת הדרכים החשובות בתהליך הגברת ביטחון עצמי, הוא להקיף את עצמנו באנשים שתומכים ומאמינים בנו ומשרים עלינו אווירה רגועה ונעימה. כאשר אנשים קרובים אלייך מפרגנים ותומכים, חיזוק ביטחון עצמי פשוט יגיע כמעט מעצמו, במידה ויש מסביבכם אנשים אשר גורמים לכם להרגיש רע עם עצמכם, זה הזמן לשקול להימנע מחברתם כמה שיותר.

חיזוק ביטחון עצמי

איך לחזק ביטחון עצמי?

אם אתם חשים שאתם צריכים עזרה חיצונית שתוכל לקחת אתכם קדימה ותעזור לכם לענות על השאלות: למה אף אחד לא מעריך אותי? למה אני לא אוהב את הגוף שלי? מה הסיבה שאיני מצליח בלימודים, בזוגיות במקום העבודה?

איך להעלות ביטחון עצמי?

טיפול יכול לעזור להסתכל באופן חדש על הרגשות והתחושות פנימיות שלכם כלפי עצמכם. זה תהליך הלוקח  זמן, אבל זה בהחלט יכול לסייע לשפר את בעיות הביטחון העצמי הנמוך. בטיפול בביטחון עצמי אנו מנסים להגיע לשורש הבעיה באמצעות התת מודע שגרם לסימפטום הנמצא כרגע במודעות שלנו ומשתדלים לפרק את הפירושים הלא בריאים, והופכים את הפירוש לנכון ובריא.

אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על איך משפרים ביטחון עצמי, אתם מוזמנים להתקשר לטלפון נייד: 054-2444457 או צרו קשר כאן.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Table of Contents

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן