דרכי טיפול בהפרעות קשב וריכוז

טיפול לא תרופתי בהפרעות קשב וריכוז

טיפול בהפרעות קשב וריכוז – המדריך המלא

הפרעות קשב וריכוז הן מההפרעות ההתפתחותיות הנפוצות ביותר, בעיקר בקרב ילדים. בקרב מבוגרים, השיעור נמוך יותר, מאחר שבחלק מהמקרים ההפרעה מתמתנת עם הגיל ולעיתים אף נעלמת.

מעבר לכך, חלק מהמבוגרים הסובלים ממנה מצליחים לסגל לעצמם הרגלים ודרכי התמודדות עם השנים, אשר הופכים אותה לנשלטת במידה מסוימת. לעיתים קשה לזהות, לאבחן ולהתאים טיפול בבעיות קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים, אשר יטיב עם האדם הסובל מהן.

 

מה הן בעיות קשב וריכוז?

בעיות אלו נובעות ברוב המקרים, משילוב של מרכיב עצבי עם מרכיב רגשי. כיום, למרות שקיימת מודעות מאוד גבוהה לנושא, עדיין לא פותח כלי אבחוני מובהק או בדיקה רפואית מדויקת לזיהוי ההפרעה.

האבחון נעשה באמצעות שאלונים על ידי איש מקצוע מוסמך, הערכה פסיכולוגית והתפתחותית וגם, על ידי שלילת קיומן של בעיות אחרות, פיזיות או נפשיות העלולות להציג סממנים דומים.

הפרעות קשב וריכוז, מסווגות לשתי קטגוריות עיקריות:

  • ADHD – הפרעה המשלבת קשיים בקשב וריכוז בשילוב היפראקטיביות ובשמה המלא באנגלית Attention Deficit Hyperactivity Disorder. ניתנת לטיפול באופן תרופתי או באמצעות adhd)) טיפול אלטרנטיבי כמו טיפול טבעי בהיפראקטיביות.
  • ADD – אותה הפרעה, רק ללא גורם ההיפראקטיביות ובשמה המלאAttention Deficit Disorder. ישנן כמה דרכי טיפול ב– add (מבוגרים וילדים), בעיקר טיפול תרופתי או ((add טיפול טבעי.

ילד, או מבוגר, הסובל מההפרעה חווה קשיי תפקוד במישורים רבים: ישיבה או שהייה ממושכת במקום אחד (בכיתה או במשרד), הכנת שיעורי בית, קריאה, השתלבות בשיחה או במשחק, שינה (קשיי הירדמות והתעוררויות מרובות), חוסר תשומת לב לפרטים, נטייה לשכיחה, איבוד חפצים וכן הלאה.

כל אלו, עלולים לגרור לבעיות נוספות כמו קשיים לימודיים, קשיים חברתיים ורגשות קשים כגון כעס, תסכול, אשמה, בושה, ערך עצמי נמוך ואף להוביל לדיכאון או להתנהגות אלימה.

טיפול טבעי בהפרעות קשב וריכוז

ברחבי הרשת ניתן למצוא שיטות טיפול בהפרעת קשב וריכוז כמו טיפול תרופתי, טיפול התנהגותי, טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז ועוד.

אכן, דרכי טיפול בהפרעות קשב וריכוז הן מגוונות אך כיום, גם הטיפול התרופתי וגם סוגי הייעוץ למיניהם אינם יכולים לרפא את הבעיה, אלא רק לסייע במיתון הסימפטומים שלה (תרופות) או להציע כלים להתמודדות עמן (טיפול התנהגותי בהפרעות קשב וריכוז \ טיפול טבעי בבעיות קשב וריכוז..).

בעיות קשב וריכוז טיפול תרופתי

טיפול תרופתי יכול לסייע ולהקל במידה רבה על התסמינים בקרב אנשים מסוימים, אך הוא אינו יכול לטפל בבעיה מהשורש. בנוסף, הטיפול התרופתי מלווה לעיתים קרובות בתופעות לוואי בלתי רצויות ולא נעימות. לכן, אין פלא שרבים מחפשים אחר טיפול טבעי בהפרעת קשב וריכוז.

כיום, אכן קיים טיפול טבעי לבעיות קשב וריכוז בדמות התערבויות שונות כמו שיטת שלושת הממדים, לקיחת תוספי מזון וכדומה.

הפרעות קשב וריכוז- טיפול אלטרנטיבי

שיטת שלושת הממדים מציעה טיפול לא תרופתי בהפרעות קשב וריכוז כלומר, טיפול אלטרנטיבי בהפרעות קשב וריכוז, אשר יכול להביא לריפוי ממשי של הבעיה ולעקירתה מן השורש.

השיטה מאתרת בתודעת המטופל את המקור לבעיה, מתוך הבנה שתהליכים בלתי מודעים כמו רגשות, מחשבות ואמונות שהאדם מפתח במשך חייו לגבי עצמו ולגבי כל הסובב אותו, פועלים מתחת לפני השטח, עלולים לפעול לרעתו ולייצר תודעת מחלה.

למעשה, אותם תהליכים בלתי מודעים, הם הגורמים להיווצרות הבעיה וכך, גם המקור לפתרונה. בעיניי רבים מאנשי המקצוע המטפלים בהפרעות קשב וריכוז, טיפול טבעי הוא דרך הטיפול המומלצת ביותר. אמונה זו, צמחה מהעצם הידיעה כי התודעה משפיעה על כל האספקטים בחייו של האדם ואחראית למציאות בה הוא חי. היא באה לידי ביטוי גם בפן הפיזי (הגופני), גם בפן הרגשי וגם בפן הנפשי.

שיטת שלושת הממדים

התודעה והיווצרותה, מהוות את הבסיס של טיפול אלטרנטיבי בקשב וריכוז ומתוך הכרה זו, התפתחה שיטת שלושת הממדים.

השיטה מבוססת על שלוש הצלעות הבאות:

  1. הצלע הפסיכולוגית- למעשה, זו התורה המדברת על רובד התת מודע, הסמוי מן העין אך מעצב את התחושות ואת צורת ההתנהגות של כל אדם.
  2. צלע הרפואה הסינית – מלמדת על המרידיאניים המרכיבים את רשת ערוצי האנרגיה, הנפרשת לאורך גוף האדם ודרכה זורמת אנרגיית החיים (הצ'י). כאשר דרך זרימת האנרגיה החופשית, מושג איזון גוף ונפש המביא לרווחה פיזית, נפשית ומחשבתית.

בתת מודע של כל אדם מתרחשים תרחישים רבים אשר עלולים לגרום לחסימה אנרגטית. חסימה כזו, תבוא לידי ביטוי בצורת פגיעה או מחלה נפשית או גופנית שהאדם יצטרך להתגבר עליה.

בנושא הפרעות קשב וריכוז, טיפול ומציאת פתרונות אלטרנטיביים, ניתן להסיק כי לאדם הסובל מהפרעות אלו יש חסימה אנרגטית. החסימה באה לידי ביטוי בצורת ההפרעות עצמן, עליהן הוא צריך להשתלט על מנת לנהל אורח חיים תקין.

בשלב זה, נכנסת לתמונה הצלע השלישית –

  1. צלע הפיסיקה – ענף מדעי זה, מגויס אף הוא לצרכי הטיפול, לאור ההבנה שמערכות הגוף והנפש פועלות גם על פי חוקים ולכן, נתונים למדידה.

בשיטת שלושת הממדים, הפיסיקה משמשת למבדקי שריר המאפשרים לבחון בצורה ישירה תגובות של תת המודע, לעקוף הגנות נפשית בצורה לא מאיימת ולהגיע לתובנות מדויקות ומעמיקות לגבי הקשיים והחסמים של המטופל.

מטפלים בהפרעות קשב וריכוז, מבינים שרגשות שליליים או מחשבות ואמונות מעכבות של המטופל, הם בעלי מטען אנרגטי שלילי. מטען זה, עלול להפוך לבעיות מוחשיות כמו מחלה, התנהגות בלתי מותאמת, תזזיתיות, תנועה מוגברת ועוד.

שיטת שלושת הממדים, מציעה למעשה, טיפול טבעי בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים כאחד. ההליך של טיפול טבעי לקשב וריכוז בשיטה זו, מתבצע על פני שני שלבים עיקריים:

  • אבחון תהליכי התת מודע, כולל ניתוח ההשפעות הגופניות והנפשיות שלהם על האדם.
  • עבודה משותפת עם המטופל על שינוי התהליכים הנ"ל והמרתם בתהליכים בריאים, המאפשרים ריפוי אמיתי של הפרעת קשב וריכוז (טיפול טבעי).

שיטת שלושת הממדים, מעניקה למטופל הרגשה טבעית ובריאה לאחר ההחלמה מה שלא ניתן לומר על מטופל בטיפול תרופתי. טיפול טבעי בקשב וריכוז, מוביל את המטופל לריפוי מלא והתנקות מההפרעות מבפנים החוצה.

בת אל חזן – מטפלת בבעיות קשב וריכוז

כשניגשים לבחור טיפול להפרעות קשב וריכוז, אין נכון ולא נכון. בחירת המסלול הטיפולי משתנה ממטופל למטופל מכיוון ובני האדם שונים האחד מהשני.

כאקדמאית בתחום מדעי ההתנהגות, התנסיתי לאורך השנים באופן אישי במגוון טיפולים להפרעות קשב וריכוז. הטיפול היחיד שהביא אותי לפריצת דרך ממשית, הוביל לעבודת עומק ולתוצאות לאורך זמן היה הטיפול בשיטת שלושת הממדים.

היום, אחרי ליווי טיפולים מוצלחים למגוון בעיות, אני יודעת מעבר לכל ספק כי הטיפול מרפא ומצליח להביא את המטופלים לחיות חיים מלאי עשייה וצמיחה בכל המישורים.

ההתמחויות העיקריות שלי הן בטיפול רגשי, הפרעות קשב וריכוז, טיפול במחלות כרוניות, חרדות, העצמה אישית וביטחון עצמי נמוך. אני מזמינה אתכם לגלות יחד איתי את השביל אל נבכי התודעה שלכם ולחולל שינוי ממשי בחייכם.

לקבלת פרטים נוספים, קבלת ייעוץ מקצועי ו\או קביעת פגישת טיפול בקליניקה שלי (בפתח תקווה או מרחוק בווידאו), הנכם מוזמנים ליצור עימי קשר ב:

טלפון:   054-244-4457

אימייל:  batel@batelhazan.co.il

בטופס פנייה בעמוד "צור קשר" באתר

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Table of Contents

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן