טיפול בביטחון עצמי

בניית ביטחון עצמי באמצעות טיפול

מה הסיבות לביטחון עצמי נמוך?

החוויות אותן חווה האדם במהלך חייו הן המקור המרכזי לעיצוב ההתפתחות הרגשית שלו וההערכה העצמית כלפי עצמו. החוויות במהלך החיים (השליליות והחיוביות) שכל אדם חווה מייצרות גישות מסוימות כלפי ה'אני העצמי'.  כך, יכולה להיווצר התייחסות חיובית אשר תפתח רגשות בריאים של הערך העצמי. אולם, יכולות להיווצר גם גישות שליליות ההופכות לרגשות שליליים וחוסר בביטחון עצמי.

למידע נוסף לחצו כאן
שנות הילדות המוקדמות, הן חשובות ביותר, מכיוון שההורים מהווים פעמים רבות את ההשפעות החשובות ביותר בחייו של כל ילד על בטחונו העצמי והערכתו העצמית, שכן הם המקור החזק ביותר עבור הילד לחוויות שליליות או חיוביות. מחקרים רבים מראים שנתינת אהבה בלתי-אמצעית ולא תלותית, הם דוגמא לחשיבות העצומה שהילד יתפתח עם חושים בריאים והבנה שמכבדים אותו ומטפלים בו. כך החוויות הבסיסיות הללו מתפתחות מאוחר יותר למישורים שונים בחייו של הילד, ומשפיעות מאוד על מידת הבטחון העצמי שלו בעתיד.

החוויות בתקופת הילדות הן אשר תורמות במידה רבה לבניית בטחון עצמי גבוה, כאשר הילד מרגיש שהסביבה מקשיבה לו, הוא חש שמדברים אליו בכבוד ובגובה העיניים, הוא מקבל את מלוא תשומת הלב הראויה וגם את החיבה והאהבה שהוא ראוי לה. הילד שם לב שרואים את הצלחותיו וגם שמקבלים את הטעויות שלו. החוויות התורמות להתפתחות בטחון עצמי נמוך כוללות בדרך כלל, ביקורת הנאמרת לילד באופן תדיר, התעללויות פיזיות, מיניות או רגשיות, התעלמות ממנו, לגלוג על מעשים או דברים שהוא אומר, לפעמים גם העמדת דרישות או סטנדרטים גבוהים מדי עלולים ליצור ביטחון עצמי נמוך.

 

טיפול בביטחון עצמי

דימוי עצמי נמוך והערכה עצמית

הערכה עצמית מתייחסת להערכה הסובייקטיבית הכוללת של הפרט לגבי ערכו ויכולותיו. זה כרוך באופן שבו אדם תופס את עצמו, את האמונות שלו לגבי היכולות שלו ואת הדימוי העצמי הכללי שלו. הערכה עצמית בריאה מאופיינת בתפיסה עצמית חיובית ומציאותית. זה כרוך בביטחון ביכולותיו, בהרגשה ראויה לאהבה וכבוד, ובקבלה עצמית. אנשים עם הערכה עצמית בריאה נוטים להסתכלות חיובית על החיים, עמידים יותר מול אתגרים ובעלי יכולת גבוהה יותר להתמודד עם כישלונות.

מצד שני, הערכה עצמית נמוכה קשורה לתפיסה עצמית שלילית. אנשים עם הערכה עצמית נמוכה עלולים להיאבק בערך העצמי, לחוש חוסר ביטחון ולהיות בעלי ביקורת עצמית יתר על המידה. זה יכול להוביל למגוון של קשיים, כגון חרדה חברתית, דיכאון, בעיות במערכות יחסים ותחושת שביעות רצון מופחתת מהחיים.

שבדומה לביטחון עצמי, הערכה עצמית מתפתחת עם הזמן באמצעות שילוב של גורמים פנימיים (כגון חוויות אישיות, הישגים ושיקוף עצמי) וגורמים חיצוניים (כגון משוב מאחרים, השפעות חברתיות ונורמות תרבותיות). זה יכול להיות מושפע מחוויות חיים שונות, כולל חינוך ילדות, הישגים אקדמיים או מקצועיים, מערכות יחסים וציפיות חברתיות.

אם אתם שואלים את עצמכם את השאלות: למה אף אחד לא מעריך אותי? למה אני לא אוהב את הגוף שלי? מה הסיבה שאיני מצליח בלימודים, בזוגיות במקום העבודה? אתם כנראה סובלים מביטחון עצמי נמוך וכעת השאלה הנכונה לשאול היא איך להעלות את הביטחון העצמי שלי? איך להעלות את הדימוי העצמי?

טיפול בביטחון עצמי

איך לשפר את הביטחון העצמי ?

בטיפול עובדים על שיפור ביטחון עצמי בכך שמנסים להגיע אל שורש הבעיה באמצעות התת מודע אשר גרם לסימפטום הנמצא כרגע במודעות שלנו ומשתדלים לפרק את הפירושים הלא בריאים, והופכים את הפירוש לנכון ובריא. בסוף התהליך, האדם הסובל מחוסר ביטחון עצמי, מאמץ באופן טבעי השקפת עולם בריאה ונכונה יותר ואיתה הוא יוצא אל מול העולם, בעיית חוסר הביטחון נעלמת ומתמוססת.

ביטחון עצמי הוא אחד הכלים החשובים ביותר בנפש האדם שעוזרים לו לבנות את הצלחתו ועתידו. כאשר אדם מאמין בעצמו הוא בונה ביתר קלות את הצלחתו.

פתרון המסייע בהתמודדות זו הוא טיפול רגשי בשיטת שלושת הממדים. הטיפול דרך שיטת שלושת הממדים מתבצע דרך התת מודע, כאשר שלושת הממדים הם מחשבות, תחושות ורגשות. המחשבות מהוות את תבניות החשיבה של האדם, תחושות ורגשות הכוונה לאלה אשר הוטמעו בנפש האדם על ידי אירועי העבר. שיטה זו מוצלחת מכיוון שמאגדת בתוכה מספר עולמות ומשלבת תיאוריות פסיכולוגיות עם הרפואה הסינית. למעשה, עיקרון השיטה הוא שגוף ונפש זה אחד, כל המופיע בגוף מגיע מן הנפש.

בת אל חזן, מטפלת רגשית בשיטת שלושת הממדים ובעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות. שלושת הממדים היא שיטת טיפול הניתנת לביצוע דרך שיחות וידאו, לכן ניתן לבצע אותה מכל מקום בעולם, לא משנה היכן אתם נמצאים. במהלך הטיפול נצליח להגיע אל שורש הבעיה הנמצאת בתת מודע אשר היא אחראית לסימפטומים הבאים לידי ביטוי במודע, כאשר בסוף התהליך תאמצו לעצמכם השקפת עולם בריאה ונכונה, איתה תוכלו להתמודד בהצלחה עם הבעיות והאתגרים השונים.

לשאלות ומיד נוסף אודות מגוון טיפולים, מוזמנים ליצור קשר במספר 054-2444457.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Table of Contents

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן