טיפול רגשי במגזר החרדי

טיפול רגשי במגזר החרדי

טיפול רגשי במגזר החרדי

בשני העשורים האחרונים חל שינוי במגזר החרדי כלפי טיפול פסיכולוגי ורגשי, הציבור החרדי עובר אט אט תהליכים משמעותיים ביותר בכל הקשור לתחום של בריאות הנפש והיחס כלפי טיפול. ממצב שהיה בעבר, של הסתרה, הכחשה והדחקה התפתחה תובנה שניתן ומומלץ להיעזר באנשי מקצוע ומטפלים, כיום, זה כבר לגיטימי לחלוטין לדבר בקול על סוגי טיפול שונים.

למידע נוסף לחצו כאן

מה הסיבה שבעבר במגזר החרדי נמנעו מללכת לטיפול?

הקהילה החרדית שומרת על אורח חיים קפדני ודתי, החיים הינם במסגרת סגורה ולא פעם נוקשה למדי, דבר שעלול להקשות ללכת לטיפול, לכן פעמים נמנעים מללכת אליו כאשר מתעוררת מצוקה או קושי רגשי. העולם השתנה והיום הדימויים לגבי הקשיים הנפשיים הרגשיים הצטמקו באופן דרמטי. החברה החרדית מקבלת שהמצוקות הנפשיות הן חלק בלתי נפרד מהקיום האנושי ודרוש לטפל בהן נכון. לצערנו, יש עדיין טענות על כך שטיפול רגשי הינו בזבוז זמן וכסף, ושהכול בראש. חשוב לזכור, שהזנחה רגשית יכולה להיות חמורה ועלולה בסופו של דבר לעלות ביוקר רב (כלכלית ונפשית) בסופו של דבר. התסמינים עלולים להתפתח ולהחמיר ומה שלא מטופל עכשיו, עלול להתפתח בצורה חמורה בעתיד.

מהו טיפול רגשי?

טיפול רגשי יכול לסייע במצבי מצוקה רגשית, קשיים התנהגותיים, קושי ביצירת קשרים חברתיים, קשיים בזוגיות, משברים שונים במהלך החיים. כאשר מצבים אלה פוגעים ביכולת לתפקד באופן פורה ומיטבי או פוגע בשמחת החיים כדאי לפנות למטפל או מטפלת העוסקים בטיפול רגשי.

טיפול רגשי במגזר החרדי

מה הקשר בין יהדות לטיפול?

מאז ומעולם עסקה היהדות בנפש האדם, בחשיבות של עבודת מידות ופיתוח מודעות האדם כלפי התוכן הנפשי הקיים בכל אחד מאיתנו.

למי יכול לעזור טיפול רגשי?

טיפול רגשי יכול לעזור לכל איש, אישה ילד או ילדה, במציאות הסבוכה שלנו, אנו חווים באופן יומיומי, התמודדות עם חרדות, מתחים, תסכולים, פחדים ועוד, אין כל סיבה שנסחוב את הקשיים הללו בתוך נפשנו מבלי לדבר עליהם לעתים. בעבר, במגזר החרדי, נהוג היה לפנות לטיפול רק כאשר כלו כל הקיצין, והפונה כבר לא היה מסוגל להגיע לתפקד בכוחות עצמו. כיום, חל שינו מבורך, כאשר אנשים פונים לטיפול רגשי לא רק במצבי קיצון.

על מנת שמטפל או המטפלת יוכלו להעניק למטופל את התמיכה והסיוע להם הוא זקוק, עליו להיות להבין את אופי חייו של המטופל ואת סוג הלחצים ותנאי החיים עימם הוא מתמודד. כאשר המטפל מגיע מהמגזר הדתי או החרדי הוא יוכל כנראה לתת מענה טוב יותר לבעיות ולקשיים עליהם יש לעבוד.

אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על טיפול רגשי במגזר החרדי ופרטים נוספים אתם מוזמנים להתקשר אליי לטלפון נייד: 054-2444457 או צרו קשר כאן.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Table of Contents

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן