שיטות טיפול רגשי

שיטות טיפול רגשי

טיפול ריגשי – מהו טיפול רגשי, ואילו שיטות קיימות?

טיפול רגשי הוא טיפול שנוגע במעמקי תת המודע שלנו. ההגעה אל תת המודע יכולה להיעשות באמצעות קשת רבגונית של שיטות טיפול רגשי, הנשענות על תפיסות שונות: פסיכולוגיות, קוגניטיביות, התנהגותיות ופיסיולוגיות.

שיטת טיפול מוצלחת, שיכולה להביא לתוצאות ולריפוי ממשי, היא כזו שאינה רואה בטיפול מענה לבעיה נקודתית, אלא, שמתייחסת אל האדם כאל מכלול וממקדת את הטיפול באדם ולא בבעיה.

למידע נוסף לחצו כאן
 

כיצד להסביר טוב יותר מה זה טיפול רגשי ניתן לערוך הבחנה בין ייעוץ רגשי לבין טיפול רגשי

הייעוץ, מציע דרכים להתמודדות עם הבעיות העולות במהלך תהליך האבחון ופעמים רבות מתייחס רק לסימפטומים של הבעיה ומקנה למטופל (ולעיתים למקורביו) מגוון כלי עזר המנחים אותו כיצד להתנהל כאשר הבעיה באה לידי ביטוי בחייו. ישנן דרכי התמודדות רבות וטובות, שבהחלט משפרות את איכות חייו של המטופל, אך הן אינן מביאות לריפוי שלם והשינוי המתרחש בעקבותיהן הוא שטחי יחסית.

כאשר מבקשים לעקור את הבעיה מן השורש, צריך להעמיק אל מעבר לסימפטומים ולסממנים החיצוניים שלה, לאתר את מקורותיה, לטפל בהם ולהעלימם לחלוטין, ולסייע בידי המטופל ליצור עבורם תחליפים שיהוו תשתית בריאה יותר – פיסית, נפשית ומנטלית. כאן נכנסים לתמונה סוגי טיפולים רגשיים שונים.

טיפולים רגשיים, להבדיל מיעוץ, מבוססים על שיטת עבודה, בה המטופל הוא שותף מלא, ואף הגורם המרכזי בתהליך ההחלמה, בעוד שהמטפל המקצועי הוא המאבחן והיד המכוונת והמנחה אותו בתהליך ההחלמה.

אחת הגישות שמראה שיעורי הצלחה גבוהים בתחום הטיפול, היא זו הממוקדת ביצירת שינוי תודעתי כדרך לריפוי.

טיפול ברגשות באמצעות שינוי דפוסי תודעה

שיטות הטיפול כאמור, הן רבות מספור וכך, גם טיפול תודעתי יכול להתבצע ביותר מדרך אחת.

סוגי טיפול רגשי המבקשים לתת מענה באמצעות עבודה תודעתית, חולקים מכנה משותף והוא:

איתור אמונות מגבילות, דפוסי חשיבה מעכבים ורגשות שליליים שהמטופל מחזיק בהם ביחס לעצמו ולסביבה, והמונעים בעדו מלהכיר את עצמו ואת רצונותיו, את החופש להיות מי שהוא ולחיות את חייו מתוך הכרה בערך עצמו ומתוך קבלה עצמית, באופן המאפשר שגשוג אישי, סיפוק ושמחה.

יחד עם זאת, גם כאן חשוב לערוך הבחנה בין שיטות טיפול שונות

ישנם מטפלים העובדים בצורה של שיחה. כלומר, הטיפול הוא מילולי בלבד וההכוונה נעשית באמצעות שאילת שאלות או הצבת אמירות שונות לאורך הטיפול.

מטרתן של שיטות אלו היא אמנם יצירת שינוי משמעותי ועמוק, אך הן נשענות במידה רבה על הפן המנטלי ושמות פחות דגש על הפן הפיסי ועל החיבורים בין הרבדים השונים הללו.

לעומתן, טיפול הרואה את האדם בשלמותו ומגיע אל התודעה דרך כל הערוצים: הפיסי, הנפשי והרגשי – הוא טיפול מאוזן יותר, שמאפשר חשיפה של תהליכים חבויים ולא מודעים, באמצעות איתור אופני הביטוי שלהם בגוף ובנפש כאחד.

אחת השיטות הללו, המספקת מענה שלם ומקיף ומאפשרת ריפוי אמיתי, היא שיטת שלושת הממדים.

מהו טיפול רגשי בשיטת שלושת הממדים?

השיטה שואבת מתוך שלושה יסודות, שלכל אחד מהם בנפרד היסטוריה ארוכת שנים ורבת ידע בטיפול במגוון מצוקות:

  • הפסיכולוגיה:
    תורת הנפש, שהביאה לעולם המודרני את ההכרה ברבדיה השונים של נפש האדם, ביניהם – המודע והתת-מודע.
    המודע – אותם דברים שאדם יודע לגבי עצמו ומכיר בקיומם.
    תת המודע – הוא אותו רובד הסמוי מעיניו של האדם, אך בעל השפעה ניכרת על רווחתו ועל התנהלותו.
    תהליכים, דפוסים, רגשות, מחשבות ואמונות הנמצאים בתת המודע נותנים את אותותיהם גם בגוף הפיסי.
    כאשר הם אינם בריאים, הם עלולים להתבטא כלפי חוץ בצורת מחלה פיסית, כמו גם בהתנהגות שפוגעת במטופל או בסביבתו ואינה מקדמת אותו.
  • הרפואה הסינית:
    מדברת על ערוצי אנרגיה העוברים בגופנו, הלא הם המרידיאנים.
    זרימה חופשית ונקייה של אנרגיית החיים (צ'י) בכל הערוצים הללו היא חיונית לרווחה פיסית ונפשית. כאשר נוצרת חסימה באחד או יותר מן הערוצים הללו, היא מתבטאת בקשת של צורות.
    כאשר תהליכים המתרחשים בתת המודע שלנו הם לא בריאים, הם יוצרים חסימות כאלו.
    רגשות ומחשבות מסוגים שונים נוטים להתבטא ביתר שאת במרידיאנים מסוימים ולכן, אבחון החסימות על ידי איש מקצוע המכיר את המרידיאנים, את מיקומיהם השונים בגוף, ואת האופן בו הם מושפעים מהתודעה – הוא כלי נהדר לחשיפת תהליכים לא בריאים בתת המודע.
  • הפיסיקה: מערכות גופנו המנטאליות, העצביות והפיזיות נענות לחוקי הפיסיקה ולתהליכים חשמליים, כימיים וביולוגיים שונים. בשיטת שלושת המימדים עושים שימוש בהכרת חוקים אלו על מנת לבחון את התגובות של תת המודע של המטופל באמצעות מבדק שריר. בדיקה זו מאפשרת דיוק רב עוד יותר מאשר תשאול חופשי, שכן היא מאבחנת באופן ישיר, עוקף הגנות אך לא מאיים, את התגובות הפסיכו-פיזיות שאינן בהכרח מודעות למטופל.

טיפול וריפוי בשיטת שלושת הממדים – בת אל חזן

שמי בת אל חזן, וגיליתי את השיטה לאחר שהתנסיתי בה בעצמי כמטופלת. הטיפול הצליח להביא לשינוי המיוחל, באופן ששיטות טיפול אחרות בהן התנסיתי – לא הצליחו לעשות באופן מלא.

השילוב בין הממד הפיסי, הנפשי והרגשי וההתייחסות לכל אחד מהם בנפרד ואל שלושתם כמכלול, הביאה לגילוי כל אותם דפוסים מעכבים שהתגבשו במשך חיים שלמים, הפכו אותם לנראים, אפשרו התמודדות ישירה עמם והחלפתם במחשבות חיוביות, ברגשות חיוניים ובמערכת אמונות חדשה, חומלת ומקבלת יותר, שהביאה לחוסן נפשי ורגשי ולצמיחה אישית.

כשנוכחתי בעצמי בכל הטוב הזה ובאפשרויות העצומות הגלומות בשיטה כמקור לריפוי, החלטתי להתמקצע בה ולהפוך למטפלת בעצמי.

בוודאי גם לכם יש שאלות רבות, כמו מהו טיפול רגשי, מה זה טיפול התנהגותי רגשי, כיצד מתנהלות הפגישות איתי ועוד. לכן אני מזמינה כל אחת ואחד לשוחח עמי ולבחון כיצד הטיפול יכול לשפר את חייכם ולאפשר לכם להגיע למיצוי עצמי מלא.

הטיפול מתבצע במפגש בקליניקה בפתח תקווה, או מרחוק, בשיחת וידאו.

צרו קשר ב:

טלפון:   054-244-4457

אימייל:  batel@batelhazan.co.il

בטופס פנייה בעמוד "צור קשר" באתר

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Table of Contents

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן