תרפיה רגשית לילדים

תרפיה רגשית לילדים

טיפול רגשי בילדים – אבחון עומק וטיפול כוללני

טיפול רגשי הוא תחום שעבר תהפוכות והתפתח מאד בעשורים האחרונים. כיום, יש לו הכרה ציבורית והוא תופס מקום של כבוד בעולם הטיפול של גוף ונפש.

רגשות מתגבשים בנו כתגובה לגירויים חיצוניים ופנימיים. לדוגמא, רגש כגון כעס עלול להתעורר כתוצאה מאירוע או מצב חיצוני: קריאת ידיעה מקוממת בעיתון, צפייה בהתנהגות אלימה של אדם כלפי אדם אחר, מריבה עם מישהו שצעק עלינו או העליב אותנו, או פרידה מאדם אהוב.

למידע נוסף לחצו כאן

אותו רגש יכול להתעורר גם כתוצאה מאירוע פנימי (מחשבות ותפיסות לגבי העולם ולגבי העצמי): תחושת כישלון עקב ציונים נמוכים בבית הספר, המולידה מערכת של אמונות מגבילות לגבי העצמי כמו "לעולם לא אצליח בלימודים", "אני לא מספיק חכם", "אני לא שווה כלום", "למה שמישהו ירצה להיות בחברתי" ועוד.

חוויית רגשות כאלה, בעיקר כשהיא מתרחשת לאורך זמן, עלולה ליצור כעס עמוק ושורשי – בין אם כלפי חוץ (הורים ומשפחה, בן או בת זוג, חברים, מורים) ובין אם כלפי פנים (כעס עצמי, כאשר הייחוס הוא פנימי ומלווה ברגשות קשים נוספים כגון אשמה ובושה).

קשת הרגשות החיוביים והשליליים, היא בעלת השפעה רבת ממדים – לא רק על הנפש, כי אם – גם על הגוף והיא מתבטאת, בין השאר, במידת הרווחה הפיסית שלנו.

תרפיה רגשית לילדים – המשותף והשונה לעומת תרפיה למבוגרים

ילדים, להבדיל ממבוגרים, שרויים בעיצומו של תהליך העיצוב והצמיחה שלהם.

ניתן להקביל זאת לנבט רך של עץ: שורשיו עדיין אינם מפותחים ומסועפים, הגזע שלו קטן ודקיק, עליו מועטים והוא עדיין אינו נותן פרי או פריחה. כל משאביו מופנים לגדילה והוא עובר שינויים פיסיים רבים מאד תוך זמן קצר, במהלכם עליו ללמוד גם להסתגל לסביבתו: לקרקע בתוכה הוא שתול, לתנאי מזג האוויר ולמזיקים שונים.

עדינותו והיעדר החוסן שלו הופכים אותו לרגיש מאד לשינויים בסביבתו.

מאפייניו של העץ הבוגר מושפעים רבות מתהליכי ההסתגלות והצמיחה הללו: שורשיו יהיו סבוכים וארוכים יותר אם מקורות המים שלו דלים ורחוקים, הוא עשוי לנטות ימינה או שמאלה אם עליו לעמוד ברוחות עזות, ואם הוא חשוף להרבה מזיקים וכנימות – יתכן שלא ייתן פרי.

ההיסטוריה של מבוגר היא ארוכה וממושכת בהרבה מזו של ילד. לכן, בעוד שטיפול רגשי במבוגרים פעמים רבות דורש פתיחת ערוץ אל עברו של המטופל ותר אחר המקורות לבעיותיו בהווה לפני שהוא ניגש להתמודד עמן, טיפולים רגשיים לילדים (בעיקר כאשר מדובר בילדים צעירים מאד) מטפלים בתהליכים השונים בעת התהוותם ויש בהם יותר מקום לשיתוף סביבתו של הילד בתהליך הטיפול (לרוב, ההורים).

בשני המקרים (ילדים ומבוגרים), מהות הטיפול זהה והיא: אבחון שורש הבעיה, העמוק והסמוי מן העין, אשר בא לידי ביטוי בהתנהגות ובמצב הפיסי הנראים לעין, טיפול בו וריפויו.

הטיפול מבוצע בדרכים שונות על ידי מטפלים רגשיים לילדים ולמבוגרים, העובדים במגוון שיטות.

מטפל רגשי טוב, יידע להציע ריפוי של ממש ולצייד את המטופל ביכולות שיאפשרו לו התמודדות טובה גם בעתיד.

בת אל חזן, מטפלת רגשית בשיטת שלושת הממדים, מתמחה בטיפול עומק, המתחיל באבחון שהוא לא רק מילולי, כי אם – גם פיסי, ואשר באמצעותו מותאם טיפול אישי, המחליף מכשולים בתודעתו של המטופל, באופני פרשנות ותגובה, במחשבות וברגשות – המיטיבים עמו, תומכים בצמיחתו האישית ומאפשרים ריפוי מלא.

מה זה טיפול רגשי לילדים בשיטת שלושת הממדים?

שיטה זו נשענת על 3 עמודים:

  • הרפואה הסינית:
    שימוש בידע עתיק היומין הקיים לגבי המרידיאנים, שהם ערוצי אנרגיה העוברים בכל גופנו. הכרתם מאפשרת אבחון חסימות במקומות שונים בגוף. חסימות כאלו נוצרות מהצטברות מתח רגשי ועלולות להקצין עד כדי מצב של מחלה פיסית.
  • הפסיכולוגיה:
    רגשות, תחושות ומחשבות המעצבים את הווייתו של המטופל במודע ובתת המודע.
  • הפיסיקה:
    חוקי הפיסיקה החלים על כל העולם סביבנו וגם על גופנו, מאפשרים אבחון וטיפול רגשי גם דרך הגוף.

בת אל חזן – מטפלת בשיטת שלושת הממדים

שמי בת אל חזן והגעתי אל שיטת הטיפול הייחודית הזו, לאחר שביקשתי מענה טיפולי עבור עצמי והתנסיתי בשיטה כמטופלת.

בעזרת הטיפול שחוויתי, הצלחתי לקעקע תפיסות, מחשבות ומכשולים תודעתיים שעיצבו את רגשותיי ואת התנהגותי במשך עשרות שנים. הטיפול שחרר אותי מכבלים, אשר הבנתי, שהיו בעצם כבלים שיצרתי במו ידיי וכבלתי בהם את עצמי, כתגובה למאורעות חיים ולסביבה, כבר מגיל מאד צעיר.

היום אני יודעת, מעבר לכל ספק (וכך גם כל מטופליי), שאין צורך לחיות חיים שלמים כשאנו סוחבים אתנו משא תודעתי כבד ומגביל, ושהכלים לחיים מאושרים ומספקים – הם בידינו.

ככל שמקדימים לרכוש את ארגז הכלים החשוב הזה, כך ניתן להקדים את הטמעת התודעה החומלת והמגדילה ולוותר על מחשבות, רגשות והתנהגויות המהווים גורם מעכב בדרך אל האהבה העצמית וההתפתחות האישית.

לכן, אני רואה חשיבות כה גדולה בטיפול בבעיות רגשיות אצל ילדים כבר מגיל צעיר, שכן, הוא חוסך מהם שנים של חיפוש, של הלקאה עצמית ושל סבל מיותר.

אם ילדכם אינו מתנהל כילד שמח וחופשי מדאגה, אם שיחותיכם עם הגננת או המחנכת תמיד סובבות סביב בעיות התנהגות או קשיי למידה, אם ילדכם חווה בעיות שינה, חרדות, קושי בשליטה בצרכים, או מתקשה ביצירת קשרים חברתיים – אני מזמינה אתכם לשוחח עמי כדי שנוכל לעזור לו יחדיו.

ניתן לבצע את הטיפול פנים אל פנים בקליניקה בפתח תקווה, או בשיחת וידאו מרחוק.

מוזמנות ומוזמנים ליצור קשר ב:

טלפון:   054-244-4457

אימייל:  batel@batelhazan.co.il

בטופס פנייה בעמוד "צור קשר" באתר

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Table of Contents

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן