חיזוק הביטחון העצמי אצל ילדים

חיזוק הביטחון העצמי אצל ילדים

ביטחון עצמי אצל ילדים אינו תכונה מולדת, אלא נבנה במהלך חייו של הילד, הוא הולך ומתהווה כבר ברגעים הראשונים של החיים של התינוק ומתפתח בהתאם להשפעות החיצוניות מסביבתו הקרובה של הילד. להוריו של הילד יש תפקיד חשוב מאוד בתהליכים המשפיעים על שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים, הם גורמים ישירים לתדמית העצמית של הילד ויכולים לקבוע רבות בתהליך של בניית ביטחון עצמי אצל ילדים.

כבר מגיל צעיר אנו מפתחים את היכולות המשפיעות על כל שלב במהלך חיינו: בלימודים (בית ספר יסודי, תיכון ואוניברסיטה), חיפוש עבודה וקריירה וכמובן גם ביצירת קשרים עם החברה ובזוגיות.

למידע נוסף לחצו כאן

איך להעלות ביטחון עצמי לילד? האם יש שיטות איך לחזק ביטחון עצמי אצל ילדים?

יש  מספר שיטות איך לחזק ביטחון עצמי לילד:

  • פידבקים חיובים – חשוב לתת לילדים פידבקים חיובי מתי שצריך, גם אם הילד  רק משתפר, יש לחזק אותו על המאמץ והדרך שהוא עשה. עם זאת יש לזכור לא להגזים. תנסו לשמור על פרופורציות בהתאם למידת ההצלחה, אי אפשר שעל כל הישג תעשו מחוות כאילו הילד זכה כרגע במדליית זהב באולימפיאדה.
  • ביקורת – במידה ואתם רוצים לתת ביקורת לילד, הקפידו לתת אותה על הפעולה עצמה ולא על הילד. חשוב לנסות גם לתת הסבר מה הסיבר שהפעולה שהוא עשה לא מקובלת. באופן זה הילד יבין שלא כדאי לחזור על הפעולה וכנראה גם יפנים לא לבצע אותה בעתיד.

איך לחזק ביטחון עצמי לילד?

  • הרעיפו שבחים – היו גאים בילד, זה יכול להיות בבית, בקרב המשפחה והחברים, חשוב מאוד שהילד יידע שהוריו גאים בו ובהישגיו (הקטנים והגדולים). נסו להבליט את הדברים החיובים על מנת שיידע שמישהו שם לב ורואה את מעשיו.

חיזוקים מילוליים משפרים – ביטחון עצמי ילדים

  • חיזוק מילולי – כאשר הילד מתמודד עם אתגר או מכשולים, חשוב להסביר לו באופן מילולי שבחיים יש קשיים איתם יש צורך להתמודד, לפעמים זה לא קל, אך אתם כאן על מנת לעזור לו להתגבר עליהם.
  • השוואות – הורים רבים טועים ביצירת השוואות בין אחים, "למה אתה לא מתנהג כמו אחיך", "אחותך קיבלה ציון גבוה יותר במתמטיקה" וכו'. יש להראות לילד שאתם אוהבים אותם באותה מידה ולא יוצרים השוואת בתוך המשפחה או כלפי החברים.

חיזוק הביטחון העצמי אצל ילדים

איך להעלות לילד ביטחון עצמי?

  • הצבת גבולות – חיזוק ביטחון עצמי בילדים כרוך גם בהצבת גבולות וחוקים ברורים, זה עוזר לילד לשמור על תחושות הביטחון, באופן זה הם חשים שיש מי שמשגיח עליהם ודואג להם, בצורה זאת הילד לומד לדחות סיפוקים ולהבין מהי סמכות הורית. גבולות מהוות רשת ביטחון עבור ילדים, היכולת להיעתר לגבולות ולדחות סיפוקים כבר בגיל צעיר קשורה מאוד להערכה עצמית חיובית/חיזוק ביטחון עצמי אצל ילדים.

איך לחזק ביטחון עצמי של ילד?

  • רגשות – מבוגרים למדו עם השנים להדחיק יותר את הרגשות, אך אצל ילדים הרגשות מתבטאים בצורה חדה יותר (שמחה, כאב, צער, עצב וכו'), חשוב להכיר ברגשות של הילד ולדבר איתו על החוויות אותן הוא עובר. התמודדות נכונה עם הרגשות ומצבים היא כלי חשוב של העצמת ביטחון עצמי לילדים.

חיזוק ביטחון עצמי לילדים ע"י הצבת מטרות

  • הצבת מטרות – ביטחון עצמי בילדים, נבנה גם ע"י הצבת מטרות. תנסו לתת לילד מטרות הניתנות להשגה. חשוב לעודד אותו על המאמץ להגשת היעד גם אם הוא לא הצליח לבצע את המשימה. המטרות יכולות להיות קטנות והשגתן תמלא את הילד סיפוק וכלי נהדר של שיפור ביטחון עצמי לילדים.

העלאת ביטחון עצמי אצל ילדים

  • עצמאות – למרות שילדים צריכים גבולות, ההורים צריכים גם לדעת "לשחרר את החבל", נסו לתת לילד כמה שיותר אחריות וחופש בגבולות ההיגיון הבריא. השתדלו לצפות מהצד במשחקים שלהם עם החברים והשתדלו להתערב כמה שפחות.

חיזוק ביטחון עצמי לילדות ולילדים ע"י נוכחות הורית

  • נוכחות הורית – כאשר אתם נמצאים איתם, היו נוכחים, הורים רבים נוטים לפצל את תשומת הלב כאשר הם עם הילדים (טלפון סלולרי, מחשב, טלוויזיה וכו') ולא נותנים את תשומת הלב המלאה לילד, הילדים שמים לב שאתם אינם במאה אחוז נמצאים איתם גם אם אינם מביעים זאת במילים. ביטחון עצמי בילדים, כרוך בנוכחות פיזית ונפשית מלאה של ההורים.
  • שיתוף – ביטחון עצמי לילדים, גדל כאשר אנו מעניקים לילד תחושת שייכות ונותנים לו לבצע משימות ומטלות הקשורות למשק הבית. ניתן להתחיל לשלב ילדים כבר מגיל צעיר מאוד בסיוע בפעולות שונות ובכך לשפר את חיזוק ביטחון עצמי לילדים.

איך להעלות ביטחון עצמי לילדים?

אם אתם עדיין שואלים את עצמכם: איך להעלות ביטחון עצמי אצל ילדים?
בשיטת הטיפול שלי יכולה לעזור רבות לתת כלים  של פיתוח ביטחון עצמי אצל ילדים, באופן שמעורר על הרגשות והתחושות פנימיות של ילדכם. זה תהליך הלוקח זמן, אבל זה בהחלט יכול לסייע לשפר את בעיות הביטחון העצמי הנמוך. בטיפול בביטחון עצמי אנו מנסים להגיע לשורש הבעיה באמצעות התת מודע שגרם לסימפטום הנמצא כרגע במודעות שלנו ומשתדלים לפרק את הפירושים הלא בריאים, והופכים את הפירוש לנכון ובריא.

אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על איך מחזקים ביטחון עצמי אצל ילדים, אתם מוזמנים להתקשר לטלפון נייד: 054-2444457 או צרו קשר כאן.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Table of Contents

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן