שיטות לטיפול בחרדה

איך מטפלים בחרדות

איך מטפלים בחרדות ופחדים

חרדות ופחדים הם חלק נפוץ מהחוויה האנושית, אבל כשהם מתחילים להפריע בשגרת חיי היום יום ולפגוע באורח החיים, חשוב לטפל בהם. למרבה המזל, קיימות מגוון אסטרטגיות וטיפולים יעילים רבים כדי לעזור לאנשים להתגבר על החרדות והפחדים שלהם. במאמר זה נדבר על מספר שיטות להתמודדות עם חרדה ופחדים, שיטות להעצמה אישית אשר יסייעו להחזיר את השליטה על החיים ולמצוא שקט נפשי.

למידע נוסף לחצו כאן

 

איך מטפלים בחרדות?

כאשר מעוניינים למצוא שיטות לטיפול בחרדה ופחדים, הצעד הראשון הוא לזהות ולהבין את הטריגרים שמעוררים רגשות אלו. קחו זמן להרהר על מצבים, מחשבות או חוויות המעוררות בעקביות חרדה או פחד בתוככם. מודעות עצמית זו משמעותית על מנת לפתח מנגנוני התמודדות יעילים ולבנות תכניות טיפול אשר יסייעו לכם.

שיטות טיפול- חרדה

  1. עזרה מקצועית- במידה והחרדות והפחדים משפיעים באופן משמעותי על איכות החיים שלכם ומפריעים לתפקוד היומיומי, מומלץ לפנות לעזרה מקצועית של מטפל או יועץ. אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש יכולים לספק הדרכה, תמיכה וטיפולים מבוססי מחקרים על מנת לעזור לכם לנווט ולהתגבר על הפחדים שלכם. בת אל חזן, היא מטפלת בכירה המטפלת בשיטת שלושת הממדים. שיטה זו, משלבת תיאוריות פסיכולוגיות ורפואה סינית, כאשר קו המנחה שלה הוא שהגוף והנפש הם אחד וכל תופעה פיזית מקורה בנפש.
  2. תרגול טכניקות הרפיה- טכניקות הרפיה יכולות להוות כלים רבי עוצמה להתמודדות עם חרדה ופחד. תרגילי נשימה עמוקה, הרפיית שרירים מתקדמת ומדיטציה יכולים לעזור להרגיע את הנפש והגוף, להפחית את רמות המתח והחרדה. תרגול קבוע של טכניקות אלו יכול להוביל לתחושת רוגע רבה יותר.
  3. דפוסי מחשבה שליליים- חרדות ופחדים ניזונים לרוב מדפוסי חשיבה שליליים ואמונות לא רציונליות. הכרה ומודעות למחשבות אלו משמעותיים לטיפול יעיל. תרגול מחדש של מחשבות שליליות למחשבות חיוביות ומציאותיות יותר. למשל אם עולה לכם באופן קבוע המשפט- "מה יקרה אם משהו נורא יקרה?" , החליפו אותו עם המשפט- "יש לי את הכישורים והמשאבים להתמודד עם כל האתגרים שיגיעו בדרכי".
  4. שמרו על גופכם- הנפש והגוף קשורים זה בזה, טיפול ודאגה לגופכם יכול להשפיע לטובה על בריאותכם הנפשית. לכן מומלץ לעסוק בפעילות גופנית סדירה, לאכול תזונה מאוזנת, להעדיף שינה מיטבית וכן להגביל צריכה יתרה כמו קפאין ואלכוהול, שעלולה להחמיר את תסמיני החרדה. טיפול עצמי פיזי תומך ברווחה נפשית ורגשית.

איך מטפלים בחרדות

חרדות ופחדים יכולים להיות מאתגרים, אבל עם אסטרטגיות וטיפולים נכונים, ניתן להתמודד ולהתגבר עליהם ביעילות. על ידי הבנת הטריגרים והגורמים, פנייה לעזרה מקצועית, תרגול טכניקות הרפיה, להחליף מחשבות שליליות בחיוביות, חשיפה הדרגתית לפחדים, בניית מערכת תמיכה ודאגה לרווחה גופנית, תוכלו לנקוט בצעדים חיוביים לקראת התגברות על החרדות והפחדים שלכם.

זכרו, המסע של כל אחד הוא ייחודי, אז היו סבלניים ואדיבים לעצמכם לאורך כל הדרך. עם נחישות ותמיכה נכונה, אתם תוכלו להחזיר את השליטה על החיים שלכם ולהצליח להיות משוחררים בעתיד מכל מגבלות החרדות והפחדים.

פתרון נוסף המסייע בהתמודדות זו הוא טיפול רגשי בשיטת שלושת הממדים. הטיפול דרך שיטת שלושת הממדים מתבצע דרך התת מודע, כאשר שלושת הממדים הם מחשבות, תחושות ורגשות. המחשבות מהוות את תבניות החשיבה של האדם, תחושות ורגשות הכוונה לאלה אשר הוטמעו בנפש האדם על ידי אירועי העבר.

שיטה זו מוצלחת מכיוון שמאגדת בתוכה מספר עולמות ומשלבת תיאוריות פסיכולוגיות עם הרפואה הסינית. למעשה, עיקרון השיטה הוא שגוף ונפש זה אחד, כל המופיע בגוף מגיע מן הנפש.

בת אל חזן, מטפלת בכירה בשיטת שלושת הממדים ובעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות. שלושת הממדים היא שיטת טיפול הניתנת לביצוע דרך שיחות וידאו, לכן ניתן לבצע אותה מכל מקום בעולם, לא משנה היכן אתם נמצאים. במהלך הטיפול נצליח להגיע אל שורש הבעיה הנמצאת בתת מודע אשר היא אחראית לסימפטומים הבאים לידי ביטוי במודע, כאשר בסוף התהליך תאמצו לעצמכם השקפת עולם בריאה ונכונה, איתה תוכלו להתמודד בהצלחה עם הבעיות והאתגרים השונים.

לשאלות ומידע נוסף אודות מגוון הטיפולים, מוזמנים ליצור קשר במספר 054-2444457.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Table of Contents

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן