טשטוש ראיה חרדה

חרדה טשטוש ראייה

התקף טשטוש ראיה פתאומי עקב חרדה

חרדה היא מצב מורכב ולעתים קרובות מתיש אשר יכול לבואו לידי ביטוי במגוון תסמינים פיזיים ופסיכולוגיים. בעוד שרוב האנשים מכירים תסמינים נפוצים כמו לב דופק, הזעה או קוצר נשימה, מעטים עשויים להבין שחרדה יכולה להשפיע גם על הראייה. במקרים מסוימים, אנשים עשויים לחוות התקפים פתאומיים של ראייה מטושטשת במהלך מצבים מעוררי חרדה.

מאמר זה מדבר על הקשר בין חרדה לבין טשטוש ראיה, שופך אור על סימפטום פחות מוכר זה ומספק תובנות לגבי הגורמים שלו ואסטרטגיות התמודדות פוטנציאליות.

למידע נוסף לחצו כאן

 

התקף חרדה- טשטוש ראייה

חרדה מעוררת מפל של תגובות פיזיולוגיות בגוף, המכינות אותו לתגובת "הילחם או ברח". במהלך חווית החרדה, הגוף משחרר הורמוני לחץ כמו אדרנלין וקורטיזול, אשר יכולים להיות להם השפעות שונות על מערכות גוף שונות, כולל מערכת הראייה.

כאשר יש סימפטום של טשטוש ראיה, חרדה יכולה להתרחש עקב מספר גורמים:

  1. ראשית, שחרור מוגבר של הורמוני לחץ עלול לגרום לכיווץ כלי דם, מה שמוביל להפחתת זרימת הדם לעיניים. זרימת דם מופחתת זו עשויה לגרום להפרעות ראייה זמניות, כגון ראייה מטושטשת או מעורפלת.
  2. בנוסף, רמות חרדה מוגברות עלולות לגרום למתח בשרירים, כולל בשרירי העיניים האחראים על מיקוד. מתח זה עלול לגרום לקשיים במיקוד ולהוביל למצב של טשטוש ראיה פתאומי.

מבחינה פסיכולוגית, חרדה יכולה לשנות את תפיסת הסביבה של האדם. במהלך התקף חרדה, אנשים עשויים להיות ממוקדים יתר על המידה בתחושותיהם ובמחשבותיהם הפנימיות, ולהזניח את סביבתם החזותית. תשומת הלב המצומצמת הזו יכולה ליצור תחושה של ראייה מטושטשת כאשר המוח נאבק לעבד מידע חזותי באופן יעיל.

חרדה טשטוש ראייה

התמודדות עם טשטוש ראיה עקב חרדה

ראשית על מנת להתמודד עם החרדה באופן יעיל יותר, חשוב להכיר ולזכור כי ראייה מטושטשת יכולה להיות סימפטום הנובע מחרדה. ישנן לא מעט גישות שנותנות מענה נקודתי לטיפול בזמן התקף שחלקן כוללות תרגילי נשימה, טכניקות שונות להתמודדות עם מתחים, תרגול מיינדפולנס ועוד.

כדי להתגבר על התקפי חרדה מומלץ לפנות לאיש מקצוע מוסמך שיוכל להעריך את הסימפטומים שלכם, לספק אבחנה מדויקת ולהמליץ על אפשרויות טיפול מתאימות.

 

בת אל חזן, היא מטפלת בכירה המטפלת בהתקפי חרדה על ידי איתור מקור החרדה הנמצאת בתת מודע וטיפול ממוקד בו, עד להפסקת ההתקפים.

חרדה היא מצב מורכב המשפיע על אנשים בדרכים שונות, כולל גרימת התקפים פתאומיים של טשטוש ראייה. הבנת הקשר בין חרדה והפרעות ראייה היא חשובה על מנת לדעת ולהבין כיצד להתמודד עם מצב זה.

על ידי יישום טכניקות שונות המסייעות בהתמודדות עם מתח, תרגול מיינדפולנס ופנייה לעזרה מקצועית בעת הצורך, אנשים יכולים לחוות שליטה גבוהה יותר בזמן מצבי  חרדה ולהפחית את התדירות והעוצמה של אפיזודות ראייה מטושטשת הנגרמות עקב חרדה. זכרו, טיפול הן בחרדה הבסיסית והן בכל גורם עיני פוטנציאלי באמצעות טיפול נכון בעיניים יכול להוביל לשיפור אורח חיים הכללי ובפרט לבהירות הראייה.

פתרון נוסף המסייע בהתמודדות זו הוא טיפול רגשי בשיטת שלושת הממדים. הטיפול דרך שיטת שלושת הממדים מתבצע דרך התת מודע, כאשר שלושת הממדים הם מחשבות, תחושות ורגשות. המחשבות מהוות את תבניות החשיבה של האדם, תחושות ורגשות הכוונה לאלה אשר הוטמעו בנפש האדם על ידי אירועי העבר.

 

שיטה זו מוצלחת מכיוון שמאגדת בתוכה מספר עולמות ומשלבת תיאוריות פסיכולוגיות עם הרפואה הסינית. למעשה, עיקרון השיטה הוא שגוף ונפש זה אחד, כל המופיע בגוף מגיע מן הנפש.

בת אל חזן, מטפלת בכירה בשיטת שלושת הממדים ובעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות. שלושת הממדים היא שיטת טיפול הניתנת לביצוע דרך שיחות וידאו, לכן ניתן לבצע אותה מכל מקום בעולם, לא משנה היכן אתם נמצאים.

במהלך הטיפול נצליח להגיע אל שורש הבעיה הנמצאת בתת מודע אשר היא אחראית לסימפטומים הבאים לידי ביטוי במודע, כאשר בסוף התהליך תאמצו לעצמכם השקפת עולם בריאה ונכונה, איתה תוכלו להתמודד בהצלחה עם הבעיות והאתגרים השונים.

לשאלות ומידע נוסף אודות מגוון הטיפולים, מוזמנים ליצור קשר במספר 054-2444457.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Table of Contents

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן