העלאת ביטחון עצמי למבוגרים

שיפור ביטחון עצמי אצל מבוגרים

שיפור ביטחון עצמי אצל מבוגרים

ביטחון עצמי הוא תכונה רבת עוצמה שיכולה להשפיע רבות על חייו האישיים והמקצועיים של האדם. זה מאפשר לאנשים לעמוד אל מול אתגרים שונים, לקחת סיכונים ולשאוף להשיג מטרות ושאיפות. יחד עם זאת, מבוגרים רבים נאבקים בביטחון עצמי בשל סיבות רבות ושונות כמו חוויות עבר, לחצים חברתיים או תפיסה עצמית שלילית. החדשות הטובות הן שביטחון עצמי אינו תכונה קבועה אלא ניתן לטפח ולחזק אותו לאורך הזמן.

למידע נוסף לחצו כאן

 

ביטחון עצמי נמוך אצל מבוגרים עקב אמונות מגבילות

אמונות מגבילות הן למעשה מחשבות מושרשות עמוק אשר מונעות מאנשים למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם. לעתים קרובות הן נובעות עקב חוויות עבר או משוב שלילי שהתקבל. לכן, על מנת לשפר את הביטחון העצמי, חשוב לזהות ולשנות אותן. מומלץ להתחיל בניסיון לזהות מתי מתגנבת מחשבה מנמיכה ולבחון מה הוביל למחשבה זו. לאחר מכן, תשאלו את עצמכם אם יש למחשבה זו בסיס אמיתי או שהיא פשוט תוצר של פחד וביקורת עצמית. עצם זה שתהיו מודעים וערים לכך שזו מחשבה מגבילה הנובעת עקב פחד או חרדה, יאפשר לכם לעצור ולהחליף אותה בהצהרות חיוביות ומעצימות. הזכירו לעצמכם את החוזקות וההישגים שלכם.

העלאת ביטחון עצמי למבוגרים

מספר המלצות אשר באמצעותן תוכלו לעזור לעצמכם בשיפור הביטחון העצמי:

  1. הצבת מטרות והשגתן היא דרך נפלאה להגביר את הביטחון העצמי. כדאי להתחיל בהצבת יעדים ריאליים וברי השגה שמתואמים עם הערכים והאינטרסים האישיים שלכם. חלקו אותם לצעדים קטנים יותר הניתנים להתמודדות, וחגגו כל אבן דרך. ההכרה בהתקדמות שלכם תסייע לכם לבנות ביטחון אשר ימלא אתכם בתחושת הישג, ויניע אתכם להמשיך לשאוף אל הצלחה.
  2. תרגלו חמלה עצמית ודיבור עצמי חיובי – יש לטפל בעצמכם עם חמלה ולא עם ביקורת, להכיל ולהבין את עצמכם. לא תמיד זה פשוט לעשות זאת לבד, לכן ההמלצה היא להגיע לטיפול שלושת הממדים על מנת להצליח.
  3. תחזקו את החוזקות שלכם – לכל אדם יש כוחות וכישרונות ייחודיים. חשוב לזהות ולפתח את החוזקות שלכם כיוון שזה יסייע לבניית ביטחון עצמי. מרבית האנשים מתקשים למצוא את הכישורים שלהם, לכן הם פונים אל טיפול שלושת הממדים וכך צולחים את הדרך.
  4. צאו מאזור הנוחות שלכם – צמיחה וביטחון עצמי נמצאים לרוב מחוץ לאזורי הנוחות. דחפו את עצמכם לנסות חוויות חדשות ולהתמודד עם אתגרים שעלולים להרגיש מפחידים. הדור שלנו הוא דור שקשה לו לצאת מהקופסה ולעשות שינויים, לכן טיפול שלושת הממדים יעזור לכם לצאת מאזורי הנוחות שלכם.
  5. הקיפו את עצמכם בהשפעות חיוביות – האנשים שאנו מקיפים את עצמנו איתם יכולים להשפיע רבות על הביטחון העצמי. בין אם מדובר על שיפור הביטחון במערכות יחסים עם חברים וקרובים ובין אם מדובר על שיפור ביטחון עצמי בזוגיות, חפשו אנשים תומכים וחיוביים שמאמינים ביכולות שלכם וירימו אתכם גבוה. ובנוסף זכרו כי לא תמיד הסביבה יכולה לעזור לנו, לכן חשוב לשחרר מעצמנו את המחשבות המנמיכות.

שיפור ביטחון עצמי אצל מבוגרים

שיפור הביטחון העצמי הוא מסע טרנספורמטיבי שדורש סבלנות, הרהור עצמי ומאמץ עקבי. בטיפול אפשרי להחליף את האמונות המגבילות לאמונות מחזקות, הצבת יעדים הניתנים להשגה, תרגול חמלה עצמית, פיתוח ושימוש בחוזקות שלכם, יציאה מאזור הנוחות והקפתכם בהשפעות חיוביות, תוכלו לטפח בהדרגה ביטחון עצמי בלתי מעורער. זכרו כי בניית ביטחון בטיפול היא תהליך המצריך פניות ומחויבות לתהליך. כך, תוכלו לשחרר את הביטחון הפנימי ותגלו את מלוא הפוטנציאל שלכם בזמן שאתם מנווטים בין אתגרי החיים בחן ובביטחון.

פתרון נוסף המסייע בהתמודדות זו הוא טיפול רגשי בשיטת שלושת הממדים. הטיפול דרך שיטת שלושת הממדים מתבצע דרך התת מודע, כאשר שלושת הממדים הם מחשבות, תחושות ורגשות. המחשבות מהוות את תבניות החשיבה של האדם, תחושות ורגשות הכוונה לאלה אשר הוטמעו בנפש האדם על ידי אירועי העבר. שיטה זו מוצלחת מכיוון שמאגדת בתוכה מספר עולמות ומשלבת תיאוריות פסיכולוגיות עם הרפואה הסינית. למעשה, עיקרון השיטה הוא שגוף ונפש זה אחד, כל המופיע בגוף מגיע מן הנפש.

בת אל חזן, מטפלת רגשית בשיטת שלושת הממדים ובעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות. שלושת הממדים היא שיטת טיפול הניתנת לביצוע דרך שיחות וידאו, לכן ניתן לבצע אותה מכל מקום בעולם, לא משנה היכן אתם נמצאים. במהלך הטיפול נצליח להגיע אל שורש הבעיה הנמצאת בתת מודע אשר היא אחראית לסימפטומים הבאים לידי ביטוי במודע, כאשר בסוף התהליך תאמצו לעצמכם השקפת עולם בריאה ונכונה, איתה תוכלו להתמודד בהצלחה עם הבעיות והאתגרים השונים.

למידע נוסף אודות טיפולים עבור שיפור הביטחון העצמי למבוגרים, מוזמנים ליצור קשר במספר 054-2444457.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Table of Contents

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן