חרדות ממחלות תסמינים

חרדות ממחלות תסמינים

חרדות ופחדים ממחלות – טיפול עומק בשיטת שלושת הממדים

הפרעת חרדה היא מקרה שבו אדם מפחד שמשהו רע יקרה לו או לאחרים, גם ללא סיבה נראית לעין וכאשר המציאות הנוכחית אינה טומנת בחובה סיכון יוצא מגדר הרגיל לכך.
מידת האינטנסיביות והעוצמה של ההתעסקות בפחד הזה, ומידת השפעתן על איכות החיים של אדם, הן אלה שמבדילות בין פחד "רגיל", שכל אחד חווה מדי פעם במצבים שונים, לבין חרדה.
לאדם חרד, או חרדתי, יש נטייה למחשבות שליליות, להימנעות מפעולות וממצבים שונים, או לנקיטת צעדים רבים שמטרתם למנוע את המצב שמפחיד אותו. במקרים קיצוניים, אותו אדם עלול לפתח התנהגות אובססיבית, או לנהל את חייו באופן שמונע ממנו הנאות רבות, השתתפות בפעילויות למיניהן, חוויית חיים עשירה ומלאה והגשמה עצמית.

למידע נוסף לחצו כאן
 

כל אלה, גורמים לעלייה של רמת הסטרס ולמתח נפשי רב, אשר בסופו של דבר, נותנים את אותותיהם בגוף בצורת סימפטומים שונים כגון שרירים תפוסים, עייפות יתר, לחץ דם גבוה, עלייה ברמות הסוכר בדם, פגיעה במערכת החיסונית ובעקבותיה נטייה למחלות ולדלקות שונות, ועוד.

כיצד מתפתחת חרדה?

ישנן חרדות שנולדות בגיל צעיר, אצל ילד שגדל בסביבה שבה הוא סופג אותן מהסביבה. לדוגמא, ילד שאחד מהוריו סובל מחרדה בריאותית ושמזהיר אותו כל הזמן מפני מחלות, או אוסר עליו לבצע פעולות מסוימות, כמו למשל לשחק בארגז החול בגן, ללטף כלב או חתול, או להתקרב לילד אחר אם הוא מנוזל או מתעטש.
גם כשההורה אינו מגביל את פעולתו של הילד, אך מחיל אותה על עצמו ומציג בעצמו התנהגות חרדתית, הילד לומד ממנו, שיש סיבה לפחד.
במקרים אחרים, חרדה עלולה להתפתח בעקבות מקרה שנחקק כחוויה טראומטית, כמו למשל, ילד שאיבד אדם אהוב כתוצאה ממחלה, או שחלה בעצמו – אפילו אם המחלה לא היתה מסכנת חיים, אך גרמה לו כאב וסבל.
הזיכרון של אותה חוויה נצרב בנפש ובגוף ומעורר בכל פעם מחדש את תחושת הכאב והסבל, גם כשהגירוי האמתי במציאות אינו מצדיק זאת.

חרדות ממחלות – תסמינים

חרדה מפני מחלות היא סוג אחד מתוך מגוון סוגים שונים של חרדות. הסובלים ממנה, הם אנשים שחיים בפחד תמידי מפני נזק לבריאותם (או לבריאות יקיריהם) ואשר חשים מאוימים באופן קיצוני מפני כל סטייה – ולו הקלה ביותר, מקו הבריאות. הצטננות פשוטה, פצעון מודלק, כאב ראש, או סתם הרגשה כללית ירודה, נוטים להתפרש אצלם כתמרורי אזהרה מהבהבים ולעיתים, כאיום במוות. אנשים כאלה הרבה פעמים מפתחים גם חרדה מחיידקים (ג'רמופוביה, ובאנגלית: Germophobia, או Mysophobia).
החרדה עלולה להתבטא בעיסוק מוגזם בניקוי וקרצוף של הגוף ושל סביבת המחייה, בדרגות שונות של הימנעות (לעיתים, עד כדי הימנעות מוחלטת) מלינה ומאכילה מחוץ לבית, משהייה במקומות סגורים וצפופים, ממגע בחפצים, בבעלי חיים, או באנשים אחרים וכד'.

אצל ילדים, חרדה כזו עלולה להתבטא בריחוק חברתי, בקשיי שינה, בקשיי ריכוז, בירידה בלימודים, או בסירוב לקחת חלק בטיולים או בפעילויות אחרות שנתפסות בעיניהם כמסוכנות וכבעלות פוטנציאל גבוה לפגיעה בבריאות, כמו למשל אכילה בצוותא, משחק בחפצים שעוברים מיד ליד, או בסביבה שאינה נקייה (חול, בוץ, אבק).

טיפול בחרדה

ישנן המון שיטות לטיפול בחרדה. חלקן ממוקדות בעיקר בדיבור ושיחה, כמו למשל CBT (טיפול קוגניטיבי התנהגותי), וחלקן ממוקדות בגוף או במוח, כמו למשל נוירופידבק, או טיפול תרופתי.
אך כדי להגיע אל לב לבה של הבעיה ולטפל בה לעומקה, באופן שיביא לריפוי אמתי, צריך להתייחס אל כל הרבדים: נפשי, רגשי וגופני.
טיפול בשיטת שלושת הממדים הוא טכניקה טיפולית ייחודית, שמכירה בצורך הזה, מאתרת את שורש הבעיה, מסייעת לנטרל מחשבות שליליות ורגשות קשים ומביאה לפתיחה של חסימות בגוף ושל תקיעויות גופניות שנוצרו כתוצאה מהחרדה.
הטיפול משלב ידע וטכניקה מעולמות הפסיכולוגיה, הרפואה הסינית והפיסיקה, מפרק את היסודות עליהם נשענת החרדה ומאפשר להשיג רוגע ושקט נפשי. העבודה הרגשית והגופנית שנעשית יחד עם המטופל היא דו-סטרית: החלפת הרגשות הקשים בחיוביים משפיעה לטובה על הגוף, בעוד שהתמוססות התקיעויות הגופניות משליכה גם על הרגש ועל הנפש.

שמי בת אל חזן ואני מטפלת רגשית בשיטת שלושת הממדים.
אם אתם, או ילדכם סובלים מחרדה ועד היום חשבתם שזוהי גזירה לכל החיים, או שניסיתם כל מיני טיפולים שלא צלחו, אני מזמינה אתכם להתנסות בטיפול עומק, שיאפשר לכם להשתחרר מהחרדה ולחיות חיים טובים, מלאים ומספקים.

צרו קשר:

בטלפון:  054-244-4457  |  באימייל:  batel@batelhazan.co.il  |  בטופס הפנייה בעמוד "צור קשר" באתר

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Table of Contents

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן