טיפול התנהגותי בחרדה

טיפול התנהגותי בחרדה

הפרעת חרדה היא מהנפוצות ביותר מבין הפרעות הנפש, ניתן להבחין שמספר המאובחנים בהפרעות חרדה עולה מדי שנה. לפי מחקרים נמצא שיותר מ30% מהאוכלוסייה יסבלו במהלך חייהם לפחות פעם אחת מהפרעת חרדה.

חרדה היא מצב פיזיולוגי ופסיכולוגי בו אדם עשוי לחוש אי שקט נפשי ופיזי ואף פחד, בשל המחשבה שמשהו גרוע עלול לקרות. המחשבות הללו מעוררות את החרדה עשויות להיות מחשבות על איום ממשי או על איום דמיוני, הן עשויות להופיע באופן מודע כמו אך גם שלא במודע.(תת מודע).

למידע נוסף לחצו כאן
מהן התחושות הפיזיות והנפשיות שעלולות להתעורר בעקבות חרדה?

  • דופק מהיר.
  • נשימה מהירה.
  • הזעה
  • חולשה
  • רעד ותחושת עילפון/סחרור
  • מתח נפשי
  • חששות
  • דאגות
  • תחושות פחד.

מה ההבדל בין פחד לחרדה?

החרדה נבדלת מהפחד בכך שהיא למעשה רגש שלילי לא ברור אשר אינו קשור לגירויים חיצוניים מסוימים, או הקשורים לגירויים הנתפסים כסכנה עתידית, הפחד לעומת זאת הינו תגובה לסכנה מיידית וממשית. לפיכך, הפחד מביא לתגובה של הילחם או ברח בעוד החרדה, נתפסת כתגובה למשהו שהוא בלתי ניתן לשליטה או שאי אפשר להימנע ממנו. החרדה גורמת לתחושות של חוסר אונים. עוצמות החרדה יכולות לנוע מחרדה קלה ועד לחרדה קיצונית אשר אינה מאפשרת איכות חיים טובה.

טיפול התנהגותי בחרדה

מהו מתח נפשי?

מתח הינו מצב בו האיזון התקין של טונוס השרירים מופר. המתח עשוי להיות תגובה לגירוי חיצוני המביא לדריכות ועומס יתר, נוסף לכך גם לגירויים פנימיים כמו רגשות ותחושות שליליות. תגובה זאת מביאה לכיווץ השרירים מתוך הניסיון להחזיר תחושת שליטה. אך פעולה זו אינה מועילה, ובמשך זמן היא עלולה להתקבע כהתניה של מתח כרוני, המתבטאת בכיווץ שרירים קבוע, לא מודע ולא רצוני. המתח כשלעצמו אינו יוצר תחושת חרדה, אולם כאשר יש חשיפה לגירוי מאיים המערכת הסימפתטית מכווצת בעוצמה את השרירים המתוחים כך או כך, דבר מעמיק את תחושת החרדה.

מהן דרכי הטיפול בחרדה?

בדרכי הטיפול שלי, אנו צוללים לעומק התודעה, מחפשים ומוצאים מהן הסיבות המדויקות שכך שגורמות לחרדות שלנו. בדרך כלל, אלו המחשבות, התחושות והרגשות שלנו שמנהלות את החרדות, המפגש הטיפולי מתרכז בזיהוי מקיף ומדויק של החרדה ממנה סובל המטופל ומעוניין בפתרון לקושי אותו הוא חווה. בצורה בטוחה, אנו משחררים את  המטופל מהתודעה ובונים יחד תודעה טובה ויציבה, כך שבסופו של התהליך החרדות מפסיקות ונעלמות לחלוטין. אחד התנאים העיקריים להצלחת טיפול בשלושת המימדים הוא הקשר הטוב והכימיה שנוצרת בין המטפל למטופל, אנו בונים מערכת האמון המאפשרת פתיחות והתקדמות טובה של תהליך הטיפול. טיפול בשיטת שלושת הממדים יעזור להסתכל באופן חדש על הרגשות והתחושות פנימיות שלכם כלפי עצמכם. זה תהליך הלוקח זמן, אבל זה בהחלט יכול לסייע לשפר את בעיות בריאותיות ורגשיות שונות.

אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על טיפול התנהגותי בחרדה, אתם מוזמנים להתקשר אליי לטלפון נייד: 054-2444457 או צרו קשר כאן.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Table of Contents

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן